Sunday, July 15, 2007

Sebelas Negara Rantau Asia Jalin Rangkaian Perniagaan Muslim

Program yang menumpukan sepenuhnya kepada perniagaan bertemakan forum Making Global business “Enhancing Innovative Partnership”
akan dihadiri seramai 200 orang yang diwakili oleh sebelas rantau asia yang kebanyakkannya merupakan ahli Asean Federation of Muslim Youth (AFMY).

Forum Rangkaian Perniagaan Muslim Antarabangsa kali kedua yang dianjurkan oleh kerajaan negeri Kelantan dengan kerjasama Pupuk Nilai Murni Berhad dan Asean Federation of Muslim Youth (AFMY) yang akan berlangsung selama dua hari ini diwakili oleh negara asia termasuk Filipina, Thailand, Indonesia, Kemboja, Pakistan, Sri Lanka, Dubai (UAE), China, Bangladesh, Singapura dan Malaysia.

Menurut Ketua Eksekutif Pupuk Nilai Murni Berhad, Nazri Deraman berharap agar program ini dapat memberi peluang kepada ahli perniagaan untuk berdikari dan membuka peluang pekerjaan yang lebih baik di negeri asing.

“Sudah banyak program yang dianjurkan oleh kerajaan negeri Kelantan bagi pembangunan sumber manusia dilaksanakan dan dapat di guna pakai ilmu yang disalur melalui program- program yang dilaksanakan.

“Pihak kami dengan berbesar hati telah menjemput usahsawan Arab yang berjaya, iaitu Marwan Fattal yang telah menjalankan perniagaannya di China ini untuk menjadi wakil pembentang kertas kerja sekaligus mengendalikan forum ini dengan pelbagai ilmu perniagaan yang dimilikinya melalui perniagaan peringkat antarabangsa”.

Sehubungan itu menurut beliau lagi, melalui program ini juga akan diadakan majlis menandatangani perjanjian Memorandum Of Understanding (MOU) diantara peniaga tempatan dan antarabangsa bagi merapatkan hubungan perniagaan sekaligus dapat menjalinkan perniagaan ke peringkat antarabangsa amnya.

No comments: