Friday, July 24, 2009

Janji ALLAH

…June 19th, 2007 by wanna-cogs

As Salamu Alaika…
ana ingin berkongsi tentang PERJALANAN KEBERSIHAN DAN KESABARAN HATI yang paling BERKESAN..
Janji Allah…sekiranya kita dapat bentukkan hati dari anasir dan sindiran kotor dari luar kita akan dirahmati dan dijagai Allah.
kita akan memperolehi petanda- petanda yang Allah turunkan dengan mudah…melalui cara apa sekalipun Allah turunkan…yang penting hati itu mesti bersih… Allah menduga untuk umatnya supaya bersabar dan tidak cepat melatah serta menyedari adanya hikmah disebalik kejadian.
SABARLAH wahai sahabat- sahabat…sekiranya anda dikhianati…dibenci…dimusuhi..dan dicelakai oleh (MALAUN- MALAUN..-hanya Allah yang mengetahui golongan mereka ini) anda hendaklah sabar menerima…belajar untuk mengharungi segala cabaran yang ada dihadapan…bersedialah…siapkan senjata amalan dari zikir dan selawat serta amalan sunat yang dapat membantu menjadi pendinding kehidupan…bersedekahlah menambahkan kebaikan dalam pejalanan hidup supaya dengan mendapat pahala dan kerahmatan dari Allah akan bertambah keimanan dan keihlasan mencintai Allah…
bersabarlah…2x wahai sahabatku..
dengan secara automatik..sahabat semua akan bersedia untuk menjalani kehidupan dialam yang lain…insyaAllah…janji Allah..!!
Allahuakbar!!Takbirr…!!

p/s: BERSEDIA HARUNGI SEGALANYA TANPA CEPAT MELATAH..WALAU PAHIT UTK DITELAN..BIARKAN MEREKA..(SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN) m(’0′)m

No comments: