Sunday, January 15, 2012

Jum hijrah Tanah Arab!!!!!

Sebenarnya aku tak nak sentuh bab politik dalam blog ni...tapi oleh kerana rasa terpanggilnya aku untuk Islam..perjuangan untuk agama dan pendakwahan untuk akidah Islamiyyah anak muda zaman ini aku terpaksa jua bersuara. Walaupun sebenarnya aku cukup mual dengan politik negara...namun disebabkan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) mengatakan bahawa ia adalah undang- undang lapuk...tiba- tiba kepalaku terasa membesar..mungkin ini simptom dari keberangan manusia.

Sudah terang lagi bersuluh berlaku segala macam sehingga terdapat perkahwinan sejenis pula (nauzubillah)..juga kita melihat International Lesbian, Gay dan intersex Association (LGBT) itu juga cukup giat meminta Malaysia menganjurkan semula seksualiti Merdeka yang katanya melambangkan budaya Asia...(@#$%*&!!!)..Adakah ia sesuatu yang lapuk? Malah kenyataan yang paling cetek dari Majlis Peguam Negara yang kononnya mahu Malaysia dihormati sebagai negara yang demokrasi haruslah berhenti mengganggu dan memberi ruang kepada kumpulan seksual minoriti..(@#$%^&*?!!!!) apa punya statementla..

Dan terbaru, Presiden Majlis Peguam Negara, Lim Chee Wee juga turut mengulas kenyataan Pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) bahawa mereka menghormati hak orang Islam walaupun memberi kenyataan tersebut dan bersedia mendengar sesiapa sahaja untuk menyuarakan pandangan asalkan ia dirunding secara damai.

kata Lim (dalam sembang kopi bersama wakil media), hal seperti agenda LGBT yang mahu penghapusan bagi seksyen 377 A dan B tidak membezakan antara aktiviti homosexual dan heterosexual termasuklah fellatio. Ini bermakna ia sudah ketinggalan zaman. (amboi!!!)

Katanya juga, berkenaan agama Islam pula, dia memahami terdapat peruntukan berkenaan larangan aktiviti homosexual dalam undang-undang syariah. Malah, apabila dinilai antara pendakwaan jenayah dan perbincangan intelektual, maka cara kedua dilihat lebih menarik dan berkesan kepada masyarakat amnya, katanya yang turut memperakui bahawa ia tidak akan merosakkan perlembagaan Negara. (semua adalah karut...)

Ini adalah manusia yang berselindung disebalik belakang (!@#$%*) sejenis nih...

Disini cuba anda lihat dan explore tentang gay di Malaysia (sebuah pertubuhan Gay yang mengaku kumpulan mereka dari Malaysia Gay Club...terdapat di laman sosial dan ia membabitkan remaja dan anak- anak lelaki kita.

Dalam satu sidang media Pertubuhan Jaringan Melayu Bersatu Malaysia (JMM)yang ingin melindungi anak- anak dari LGBT dan seks bebas memperakui dunia Islam sudah dipesongkan dan menyetujui meningkatnya HIV/AIDS dasekaligus merosakkan hubungan perkahwinan antara pasangan suami isteri akibat terjebaknya budaya kumpulan seksual minoriti ini yang menular masuk ke negara ini.

"Ini kerja gila!" kata presiden JMM..hai presiden.. bukan setakat presiden je yang kata macam tu...aku pun turut menyokongnya...bahkan mereka seolah tidak menghormati hak orang Islam apabila bersepakat ingin menghapuskan seksyen 377 kanun keseksaan yang boleh merosakkan perlembagaan negara.

Bagaimana dengan hal ini? bolehkah kita renung sejenak bagaimana menangani hal ini? Bagaimana sekiranya hukum hudud jikalau dilaksana? adakah pelaksanaan hudud itu dapat dilakukan seperti yang digariskan al quran oleh kita di Malaysia?. Adakah kita mampu untuk melakukan hudud? bagaimana dengan manusia yang mengamal liberal ini?...bagaimana dengan kaum yang tidak mahu menyokong hudud? orang bukan Islam? ahh...sungguh sukar...masing- masing mempunyai pemikiran tersendiri tidak satu hati...ini tidak dipanggil jihad fisabilillah.. jikalau sebuah negara Islam Itu dapat melaksanakan hudud dan di persetujui oleh semua... (ini hanya di negara arab Islam) maka...untuk tidak peningkan kepala...mari kita berhijrah ke tanah ARAB yang sudah tentunya mengamalkan undang- undang Islam yang sebenar dari Allah.

No comments: