Thursday, June 28, 2007

Peristiwa: Projek Terminal Pendaratan Ikan Tok Bali (TIBA)

Suasana meriah berikutan sambutan Ulangtahun Keputeraan KDYMM Al Sultan Kelantan yang ke- 57 peringkat Jajahan Pasir Puteh ini mencatatkan sejarah apabila Projek Terminal Pendaratan Ikan Tok Bali (TIBA) bakal menjadi destinasi pelancongan yang baru bagi kawasan Jajahan Pasir Puteh ini.

Projek yang dilaksanakan oleh Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan ini akan menjadi tarikan ramai dari pengunjung dalam dan luar negeri memandangkan kedudukannya yang strategik dengan keindahan alam semulajadi pantai yang akan menjadikannnya sebagai fokus utama untuk pembangunan negeri melibatkan kawasan pelancongan.

Turut hadir didalam majlis peramian ini, Menteri Besar Kelantan Dato’ Nik Abd Aziz Nik Mat, Pengerusi Jawatankuasa Pertanian dan Industri Desa, Dr. Nik Mazian Nik Mohamad dan Pengerusi Jawatankuasa Perdagangan, Perindustrian dan Sumber Asli, Zulkifli Mamat.

Program yang diserikan dengan persembahan dikir barat paluan rebana dan kemeriahan bunga manggar oleh kumpulan Perbadanan Kemajuan Iktisad Negeri Kelantan (PKINK) serta pembukaan gerai pameran itu berlangsung dengan sempurna melibatkan penglibatan ramai sebanyak 2,000 orang.

No comments: